Sztuka prezentacji
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Poznanie mechanizmów komunikacji i ćwiczenie umiejętności wykorzystania ich w praktyce.
- Poznanie predyspozycji osobowościowych ułatwiających współpracę z klientami oraz doskonalenie technik wywierania wpływu – werbalnych i niewerbalnych.
- Poznanie i stosowanie w praktyce strategii prezentacji.
- Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w zakresie nawiązywania kontaktu z różnymi typami odbiorców: poznanie różnych stylów prezentacji i umiejętność dopasowania ich do sytuacji, odkrycie własnych preferencji i predyspozycji w tym zakresie.
- Doskonalenie umiejętności przygotowania się i przeprowadzenia prezentacji.
- Poznanie technik prezentacji oraz wzmocnienie umiejętności perswazyjnych, zwiększających zaangażowanie odbiorców.
- Doskonalenie umiejętności efektywnej autoprezentacji, ćwiczenie technik oddziaływania, wzmacnianie poczucia neutralności i swobody w kontakcie.
Zakres merytoryczny:
Sztuka czy charyzma? – Tajemnica wywierania wpływu na ludzi
- charyzmatyczna osobowość
- wywieranie wpływu na poziomie emocjonalnym i intelektualnym
- wzbudzanie zaangażowania i zainteresowania, pozyskiwanie poparcia dla swoich inicjatyw i racji
- rozpoznanie własnych predyspozycji ( sił) oraz obszarów do rozwoju ( słabości)
Przygotowanie wystąpienia
- określenie celu i tematu
- opracowanie planu
- dostosowanie stylu prezentacji do jej rodzaju
- zbieranie, wybór i przygotowanie materiałów
- charakterystyka odbiorcy ( przygotowanie merytoryczne, oczekiwania, nastawienie)
- stylistyczne przygotowanie prezentacji
Efektywne prowadzenie prezentacji
- rola pierwszego wrażenia (ubiór, gest, słowo)
- zasady i formy komunikacji z odbiorcami (komunikacji werbalna i niewerbalna, jedno i dwukierunkowa, wizualna)
- tworzenie klimatu prezentacji
- zaangażowanie prelegenta
- konstrukcja komunikatu
- sztuka argumentowania
- umiejętność zadawania pytań
- kierowanie dyskusją
Rola osobowości w relacjach interpersonalnych
- osobowość a styl prezentacji (autodiagnoza)
- osobowość odbiorcy
- reguły wywierania wpływu na innych
- radzenie sobie z tremą
- umiejętność kontaktu z grupą
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zaskakujących
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Prezentacja / Wywieranie wpływu/ Rozwój własny/ Wzbudzanie zaufania/ Komunikacja/ Rozumienie innych – empatia/ Opanowanie
Metodologia:
Burza mózgów, kwestionariusz, mini-wykład ilustrowany przykładami prezentacji, praca w parach , videotrening – próbki prezentacji, sesja informacji zwrotnych, ćwiczenie komunikacji werbalnej: „słowa mocy”, ćw. „Mocne zdanie”, ćw. zadawania pytań w celu uzyskania informacji o potrzebach i priorytetach klienta, praca w grupach – studia przypadków, tworzenie projektu optymalnej prezentacji, ćwiczenia rozluźniające, ćwiczenia z głosem.