Przywództwo we wdrożeniu strategii i zarządzania zmianami
Formularz kontaktowyCele szkolenia:
-
Poznanie i zrozumienie zmian jakie zachodzą we współczesnych organizacjach (ich natury, różnorodności, a także tempa)
-
Zrozumienie wpływu zmian na pracowników, strukturę oraz kulturę organizacji, a także ich wzajemnego oddziaływania
-
Rozważenie różnych opcji zarządzania organizacją, poznanie jej słabych i mocnych stron, tak, aby być w stanie zaproponować pożądaną w określonej sytuacji interwencję
-
Zdobycie umiejętności przekonywania innych do proponowania zmian
-
Umiejętność rozpoznawania obaw i wątpliwości pracowników związanych ze zmianą i świadomym pomaganiu im w radzeniu sobie ze zmianą
-
Stwarzanie warunków do tego, aby pracownicy efektywnie poradzili sobie ze zmianą,
-
Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
-
Zdobycie kompetencji dotyczących budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.
-
Poznanie etapów przechodzenia pracowników oraz całej organizacji przez zmiany wynikające z nowych strategii.
-
Zapoznanie się z zasadami, metodami i narzędziami wspomagającymi zarządzanie zmianami, w tym: komunikowanie zmian, radzenie sobie z oporem wobec zmian, motywowanie do zmian, wykształcenie postawy otwarcia na zmiany.
-
Nabycie umiejętności utrzymywania pozytywnych efektów zmiany.
Zakres merytoryczny:
Przywództwo we wdrażaniu zmian:
- Narzędzia budowania autorytetu i podejmowania decyzji.
- Przejmowanie odpowiedzialności - cechy przywódców
- Inteligencja emocjonalna
- Zwiększenie samodzielności podczas podejmowania decyzji
- Osobowość przywódcy vs. osobowość lidera
- Komunikacja we wdrożeniu strategii i w zarządzaniu zmianą
- Jak budować organizację wygrywającą?
- Jak przełożyć misję, wizję oraz wartości organizacji na pożądane zachowania kadry menedżerskiej i pracowników?
- Rola i zadania przywódcy we wdrożeniu strategii organizacji.
- 4 kroki reakcji na zmiany
Jak rozwijać zespół menedżerski gwarantujący wdrożenie strategii?
- Jak dobrać dobrze funkcjonujący zespół menedżerski
- Planowanie i organizowanie pracy zespołu – jak osiągnąć efekt synergii?
- Przywództwo sytuacyjne - praktyczny model zarządzania menedżerami oraz zespołami menedżerskimi. Ken Blanchard.
Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy?
- Psychologia motywacji – uniwersalne i skuteczne modele aktywizujące menedżerów
- W jaki sposób przywództwo może stać się motywatorem?
Jak delegować odpowiedzialność na kadrę menedżerską?
- Jak zachęcać menedżerów do podejmowania ryzyka i odpowiedzialności?
- Stopnie delegowania odpowiedzialności w zależności od fazy rozwoju zespołu menedżerskiego.
- Techniki i narzędzia efektywnego delegowania.
Zarządzanie zmianą
Główne przyczyny zmian
Podstawowe bariery zmian. Jakie są bariery wdrażania strategii i zmian i jak je przezwyciężyć?
4 kroki reakcji na zmiany.
- Jakie są potrzeby związane ze zmianą, na każdym z jej etapów?
- Dostosowanie działań kierowniczych do potrzeb pracowników.
- W jaki sposób szef powinien dostosować swoje działanie do specyficznych potrzeb pojawiających się u pracowników w zmianie?
- Jak ludzie reagują na zmiany? Profile reagowania na zmiany.
- Sposób, w jaki sposób ludzie reagują na zmiany
- Jak firmy mogą dostosować się do zmian?
- Jak zmotywować ludzi do zmiany – rozmrażanie organizacji
- Jak zachować to, co najlepsze po zmianie? – zamrażanie zmiany.
6 praktycznych kroków prowadzących do realizacji zamierzeń
12 kroków wyznaczania celów
Czas trwania: 3 dni
Doskonalone kompetencje:
Przywództwo/ Podejmowanie inicjatywy/ Zarządzanie zmianą/ Myślenie strategiczne / Przewodzenie zmianom/ Wizja strategiczna/ Myślenie analityczne/ Zdolności adaptacyjne/ Rozwiązywanie problemów/ Zręczność organizacyjna/ Odwaga menedżerska/ Zręczność interpersonalna/ Motywowanie innych/ Komunikacja/ Orientacja na wynik/ Motywowanie innych/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Rozumienie innych – empatia/ Wywieranie wpływu/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Delegowanie/ Rozwijanie podwładnych
Metodologia:
Szkolenie będzie realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników, przewidziane są m.in.: odgrywanie ról – scenki, (ew. rejestrowane kamerą), ćwiczenia w grupie, ćwiczenia w podgrupach, dyskusje, praca indywidualna. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).