
Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie zmianą dla kadry zarządzającej
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w procesie zarządzania będących warunkiem efektywnego funkcjonowania w organizacji.
- Przygotowanie pracowników do zmian w organizacji, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań.
Zakres merytoryczny:
Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie zarządzania. Przebieg procesu komunikacji w firmie i główne przyczyny jego zablokowania. Komunikacja i informacja w organizacji
- Przebieg komunikacji jedno - i dwustronnej
- Znaczenie komunikacji pionowej i poziomej
- Konflikt oraz obniżenie efektywności pracy jako konsekwencja zablokowanego przepływu informacji
Komunikowanie się w zespole
- Tworzenie atmosfery współpracy
- Techniki integracji zespołu
- Rola informacji zwrotnej
- Dobry przepływ informacji jako podstawa efektywnej pracy zespołu.
Wprowadzanie zmian
- Model procesu zmian Kurta Lewina:
- Przygotowanie do budowanie kultury zmian
- Analiza zewnętrznego i zewnętrznego rynku zmian
- Przewidywanie oporu, budowanie wspólnej wizji, zaangażowanie
- Plan zmian, umacnianie zmian
- Komunikacja w procesie zmian
- Struktura działań związanych z wprowadzeniem zmian w przedsiębiorstwie
- Realizacja zmian
- Etapy realizacji zmian - analiza struktury działań związanych z wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie
- Najczęstsze przyczyny oporu wobec zmian i ich pokonywanie
- Zachowanie wobec zmian – analiza aspektów pozytywnych i negatywnych
Czynniki osobowościowe ułatwiające podejmowanie zmian
- umiejętność podejmowania decyzji
- odwaga
- otwartość i ciekawość poznawcza
- odpowiedzialność i realizm
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Komunikacja/ Zarządzanie zmianą / Ustalanie wizji i celu/ Wywieranie wpływu/ Rozumienie innych – empatia/ Prezentacja/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Orientacja na wynik/ Zręczność polityczna/ Relacje z innymi/ Zarządzanie procesem/ Zręczność organizacyjna/ Rozwiązywanie problemów/ Przewodzenie zmianom/ Wizja strategiczna/ Podejmowanie inicjatywy/ Zdolności adaptacyjne/ Radzenie sobie z niepewnością/ w sytuacjach niejasnych
Metodologia:
Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują ćwiczenia zespołowe i indywidualne, symulacje, testy, analizy przypadków oraz dyskusje i mini-wykłady. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)