Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie zmianą dla kadry zarządzającej

Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie zmianą dla kadry zarządzającej

Formularz kontaktowy

Cel szkolenia:

  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji w procesie zarządzania będących warunkiem efektywnego funkcjonowania w organizacji.
  • Przygotowanie pracowników do zmian w organizacji, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań.

Zakres merytoryczny:

Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie zarządzania. Przebieg procesu komunikacji w firmie i główne przyczyny jego zablokowania. Komunikacja i informacja w organizacji

  • Przebieg komunikacji jedno - i dwustronnej
  • Znaczenie komunikacji pionowej i poziomej
  • Konflikt oraz obniżenie efektywności pracy jako konsekwencja zablokowanego przepływu informacji

Komunikowanie się w zespole

  • Tworzenie atmosfery współpracy
  • Techniki integracji zespołu
  • Rola informacji zwrotnej
  • Dobry przepływ informacji jako podstawa efektywnej pracy zespołu.

Wprowadzanie zmian

  • Model procesu zmian Kurta Lewina:
  1. Przygotowanie do budowanie kultury zmian
  2. Analiza zewnętrznego i zewnętrznego rynku zmian
  3. Przewidywanie oporu, budowanie wspólnej wizji, zaangażowanie
  4. Plan zmian, umacnianie zmian
  5. Komunikacja w procesie zmian
  6. Struktura działań związanych z wprowadzeniem zmian w przedsiębiorstwie
  7. Realizacja zmian
  • Etapy realizacji zmian - analiza struktury działań związanych z wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie
  • Najczęstsze przyczyny oporu wobec zmian i ich pokonywanie
  • Zachowanie wobec zmian – analiza aspektów pozytywnych i negatywnych

Czynniki osobowościowe ułatwiające podejmowanie zmian

  • umiejętność podejmowania decyzji
  • odwaga
  • otwartość i ciekawość poznawcza
  • odpowiedzialność i realizm

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Komunikacja/ Zarządzanie zmianą / Ustalanie wizji i celu/ Wywieranie wpływu/ Rozumienie innych – empatia/ Prezentacja/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie podwładnych/ Planowanie i ustalanie priorytetów/ Orientacja na wynik/ Zręczność polityczna/ Relacje z innymi/ Zarządzanie procesem/ Zręczność organizacyjna/ Rozwiązywanie problemów/ Przewodzenie zmianom/ Wizja strategiczna/  Podejmowanie inicjatywy/ Zdolności adaptacyjne/ Radzenie sobie z niepewnością/ w sytuacjach niejasnych

Metodologia:

Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują ćwiczenia zespołowe i indywidualne, symulacje, testy, analizy przypadków oraz dyskusje i mini-wykłady. Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)

 

 

 

Skontaktuj się z nami