Budowanie i zarządzanie relacjami wewnątrz organizacji i poza nią
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji międzyludzkiej i budowania relacji.
- Zwiększenie świadomości i kontroli nad tym, jak się komunikować.
- Zdobycie wiedzy z zakresu możliwości budowania relacji z trudnym partnerem oraz umiejętności wywierania wpływu.
- Zdobycie wiedzy z zakresu stosowania skutecznych strategii i metod ułatwiających budowanie dobrych relacji z ludźmi.
Zakres merytoryczny:
- Znaczenie komunikacji dla budowania satysfakcjonujących relacji z klientem wewnętrznym: komunikacja niewerbalna, mowa ciała, odczytywanie potrzeb.
- Skuteczna argumentacja, sterowanie rozmową, poszukiwanie rozwiązań.
- Określenie poziomu osobistych umiejętności: samoocena, źródła energii i auto-motywacji.
- Pozytywne myślenie, kontrola własnych stanów emocjonalnych.
- Identyfikacja najczęściej spotykanych postaw i reakcji: analiza mocnych i słabych stron osobowości rozmówcy oraz ocena podatności na manipulacje. Oddziaływanie perswazyjne, analiza zachowań niewerbalnych.
- Trudny partner: sytuacje konfliktowe, techniki odpierania zarzutów, socjotechnika, manipulacja. Metody diagnozowania kłamstw.
- Wywieranie wpływu: reguły i narzędzia wywierania wpływu.
- Skuteczne przekonywanie: skuteczne oddziaływanie na rozmówcę.
- Argumentacja racjonalna i emocjonalna. Somatyczna konstrukcja komunikatu.
- Metody redukcji stresu oraz indukcji pewności siebie. Relaksacja i budowanie dystansu. Praca z przekonaniami na bazie technik poznawczo – behawioralnych.
Czas trwania: 2 dni
Metodologia:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, analizy przypadków, symulacje, mini wykłady połączone z dyskusją, testy i kwestionariusze auto diagnostyczne oraz technikę „burzy mózgów”.Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).