Ja jako negocjator

Ja jako negocjator

Cel szkolenia:

  • Uświadomienie sobie własnego potencjału, predyspozycji oraz kompetencji, które warto doskonalić w negocjacjach.
  • Praca nad własnym wizerunkiem negocjatora.
  • Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby.

Zakres merytoryczny:

  • Rozpoznanie własnego potencjału i predyspozycji.
  • Kluczowe kompetencje negocjatora.
  • Autodiagnoza własnych predyspozycji oraz kompetencji wspomagających.
  • Kształtowanie własnego stylu negocjacyjnego na bazie: typu osobowości, typu poznawczego, typu inteligencji.
  • Jak jestem postrzegany i jakie nastawienia i zachowania wywołuję? Elementy treningu interpersonalnego nastawionego na informacje zwrotne.
  • Mój wizerunek i moja autoprezentacja.
  • Moje silne i słabe strony w roli negocjatora (osobisty SWOT).
    • moje atuty (moje najskuteczniejsze umiejętności i zachowania).
    • moje zainteresowania (co mnie inspiruje, a co leży poza obszarem moich preferencji i możliwości).
    • nad czym muszę popracować – jakie kompetencje muszę doskonalić aby podnieść efektywność negocjacji.
  • Komunikacja
  • Budowanie kontaktu i relacji z klientem
    • moja mapa świata – jak selekcjonuję informacje
    • moje potrzeby
    • moje doświadczenia i obawy – co projektuję na partnera negocjacyjnego?
    • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Zbieranie informacji i przedstawianie oferty
    • słuchanie
    • dostrajanie się do drugiej strony
    • komunikowanie się poprzez różne kanały sensoryczne
    • kierowanie rozmowa za pomocą pytań
    • argumentowanie

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Orientacja na wynik/ Współpraca/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Negocjacje/ Opanowanie/ Zręczność interpersonalna/ Relacje z innymi/ Komunikacja/ Wzbudzanie zaufania/ Rozwój własny/ Asertywność/ Zarządzanie emocjami

Metodologia: mini wykłady, burza mózgów, praca w małych grupach, techniki dobrego słuchania i mówienia, zaczerpnięte z NLP, gry negocjacyjne, videotrening, testy i kwestionariusze, symulacje, case study