Przywództwo w świecie VUCA
1. Świat VUCA jako wyzwanie dla menedżera - wprowadzenie
- Czym jest świat VUCA?
- Czy instytucje również funkcjonują w świecie VUCA?
- Jakie kompetencje menedżerskie i pracownicze są niezbędne we współczesnej rzeczywistości?
2. Komunikacja jako warunek dobrej współpracy
- komunikowanie z perspektywy różnych stylów poznawczych i typów osobowości
- mechanizmy i błędy poznawcze w komunikacji
- dbanie o przepływ informacji – kluczowe zadanie menedżera
- proaktywność w komunikacji – czyli jak każdy pracownik powinien działać?
3. Konflikt czyli co?
- koło konfliktu Christopher'a W. Moora – typologia konfliktów
- współczesne podejście do konfliktu
- wykorzystanie modeli koncepcji analizy transakcyjnej (AT) do zrozumienia konfliktu i poszukiwania ich skutecznego rozwiązania (analiza transakcji, czyli przebiegu i charakteru komunikacji, gry psychologiczne w organizacji, dyskontowanie problemów i ich konsekwencje)
4. Zarządzanie relacjami w zespole – wg koncepcji Analizy Transakcyjnej
- model osobowości PAC (Rodzic - Dorosły - Dziecko)
- analiza transakcji w zespole
- rola menedżera w budowaniu transakcji Dorosły - Dorosły
- egogram osobisty i zespołowy – czyli jak budować relacje oparte na szacunku i partnerstwie
5. Kontrola stresu w sytuacjach zawodowych
- najczęstsze przyczyny stresu w pracy
- zapobieganie sytuacjom stresującym
- proste techniki uwalniania stresu
6. Praca na różnicy - motywowanie zespołów różnorodnych
- praca z pokoleniem millenialsów (pokolenie Y)
- praca w zespołach wielopokoleniowych
- płeć mózgu w zarządzaniu – mity i rzeczywistość na temat różnic płci w pracy
Korzyści ze szkolenia:
- Rozwinięcie kompetencji menedżerskich w aspekcie komunikacji z jednostką i zespołem w sytuacjach spornych, trudnych
- Lepsze zrozumienie złożoności zachowań w zespole
- Zapobieganie konfliktom i efektywne nimi zarządzanie
- Zrozumienie i zarządzanie emocjami w pracy
Metodyka:
Warsztat prowadzony technikami interaktywnymi
Czas szkolenie: 2 dni