Efektywna selekcja i rekrutacja dla Menedżerów

Efektywna selekcja i rekrutacja dla Menedżerów

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie się  z narzędziami usprawniającymi proces rekrutacyjny. Wypracowanie efektywnego procesu w organizacji klienta.
  • Zapoznanie się z metodami selekcji kandydatów. Wybór efektywnej metody w stosunku do potrzeb rekrutacyjnych organizacji klienta.
  • Rozwój umiejętności opisu kompetencji na potrzeby procesu rekrutacyjnego w organizacji Klienta.
  • Doskonalenie umiejętności przygotowania i przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego. Przećwiczenie rozmowy rekrutacyjnej.
  • Doskonalenie umiejętności obiektywnej oceny kompetencji za pomocą wywiadu kompetencyjnego.
  • Podniesienie skuteczności w komunikowaniu się podczas przeprowadzania wywiadu kompetencyjnego.
  • Zapoznanie się z metodami budowania relacji z kandydatem podczas procesu rekrutacyjnego i wspierania marki pracodawcy.

Zakres tematyczny:

Efektywny  proces rekrutacji

  • Omówienie procesu rekrutacji w organizacji Klienta.
  • Definicja tzw. „wąskich gardeł” w procesie i przyczyn ich występowania.
  • Definicja typu informacji, które są niezbędne do efektywnego przeprowadzenia procesu.

Przygotowanie do procesu – narzędzia wspierające proces

  • Potrzeby rekrutacyjne (praca na konkretnych  przykładach z organizacji Klienta).
  • Kluczowe kompetencje kandydatów (praca na konkretnych przykładach stanowiska).
  • Profil stanowiska i dodatkowe dokumenty wspierające efektywną komunikację z kandydatami.

Źródła pozyskiwania kandydatów

  • Jak mogę zwiększyć swoją skuteczność wykorzystując poszczególne metody, źródła i narzędzia ?
  • W jaki sposób kandydaci poszukują pracy

Metody selekcji kandydatów

  • Omówienie metod selekcji kandydatów w zależności od poziomu stanowisk.
  • Wybór najlepszej metody w stosunku do potrzeb organizacji klienta.
  • Kryteria wyboru kandydatów na podstawie stanowisk laboratoryjnych.

Ocena i wybór kandydata – rozmowa rekrutacyjna

  • Typy rozmów rekrutacyjnych.
  • Wywiad ustrukturyzowany, wywiad częściowo ustrukturyzowany, wywiad kompetencyjny, wywiad bezpośredni, wywiad łączony, studium przypadku.
  • Kiedy i jaki typ wywiadu stosować?  

Ocena kompetencji w wywiadzie kompetencyjnym

  • Wywiad kompetencyjny – przygotowanie pytań do wywiadu.
  • Typy pytań (otwarte, zamknięte, wieloczłonowe, hipotetyczne, pytania o samoocenę).
  • Model STAR, model lejka.

Przeprowadzanie wywiadu kompetencyjnego  – najlepsze praktyki. Symulacja rozmowy rekrutacyjnej

  • Struktura rozmowy rekrutacyjnej.
  • Nawiązywanie kontaktu  z kandydatem i budowanie atmosfery zaufania.
  • Zasady efektywnego zadawania pytań i aktywnego słuchana.
  • Badanie motywacji i jej waga i co ma na nią wpływ.
  • Triada komunikacyjna (pytania otwarte, klaryfikacja, parafraza).
  • Kluczowe błędy w ocenie

Budowanie relacji z kandydatami - „Candidate Experience”

  • W jaki sposób przedstawiać ofertę kandydatom?
  • W jaki sposób budować relacje z kandydatami?
  • Udzielanie informacji zwrotnej kandydatom (opcja minimum, optimum, maksimum).

 

Metody szkoleniowe: zadania zespołowe, ćwiczenia  w małych grupach, dyskusja, burza mózgów, mini-wykłady, analizy przypadków, ćwiczenia w parach

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Odwaga menedżerska/ Zręczność interpersonalna/ Relacje z innymi/ Selekcja i rekrutacja/  Komunikacja/ Wzbudzanie zaufania/ Budowanie efektywnych zespołów/ Docenianie różnorodności/ Zarządzanie procesem/ Rozumienie innych/ Krytyczne myślenie Prezentacja/ Opanowanie