Planowanie sukcesji i stabilności organizacji
Formularz kontaktowyCel szkolenia:
- Zdobycie wiedzy na temat znaczenia i zasad planowania sukcesji.
- Rozwój umiejętności w aspekcie określania kompetencji pracowniczych i ich diagnozy.
- Poznanie procesu, doprowadzającego do efektywnej sukcesji poprzez właściwe rozpoznanie, rozwój talentów oraz rozpoznanie możliwych ścieżek karier.
- Poznanie różnych opcji planowania sukcesji poprzez praktyczne przykłady z życia firm.
Zakres merytoryczny
- Cel planowania sukcesji w organizacji – wprowadzenie.
- Zarządzanie talentami, budowanie ścieżek kariery i planowanie sukcesji jako kluczowy element strategii personalnej.
- Znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami.
- Przegląd stabilności.
- Co wpływa na skuteczność planu sukcesji?
- Kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika i planu sukcesji.
- Czynniki decydujące o planowaniu kariery.
- Diagnoza potencjału rozwojowego pracownika.
- Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej.
- Zespół odpowiedzialny za planowanie sukcesji – skład i zadania.
Czas trwania: 2 dni
Doskonalone kompetencje:
Świadomość biznesowa/ Podejmowanie decyzji/ Krytyczne myślenie/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwijanie innych/ Zręczność organizacyjna/ Orientacja na wynik/ Planowanie i ustalanie priorytetów
Metodologia
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, analizy przypadków, symulacje, mini wykłady połączone z dyskusją, testy i kwestionariusze auto diagnostyczne oraz technikę „burzy mózgów”.Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej).