Assessment Center i Development Center jako narzędzia oceny i rozwoju kandydatów
Formularz kontaktowy
Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej lub on-line: 17-18.09, kolejna edycja 15-16.12
Cel szkolenia:
- Zdobycie wiedzy dotyczącej projektowania i przeprowadzania AC.
- Doskonalenie umiejętności obiektywnej oceny kompetencji za pomocą AC.
- Rozwój umiejętności przekazywania feedbacku.
Zakres merytoryczny:
Wstęp do AC i DC
- Na czym polega Assessment i Development Center?
- Główne elementy AC i DC. Różnice w metodach.
- Zespół AC i DC i jego zadania w procesie.
Elementy AC i DC – profile kompetencyjne/ model kompetencyjny
- Definicja i komponenty kompetencji.
- Elementy opisu kompetencji.
- Przykłady opisu kompetencji (nazwa, definicja, skala ocen, wskaźniki).
- Samodzielne definiowane kompetencji.
- Co to jest model kompetencyjny i czemu służy.
Elementy AC i DC – przygotowanie zadań
- Proces projektowania zadań.
- Rodzaje zadań.
- Matryca zadań i kompetencji (zróżnicowanie zadań).
- Struktura zadań i czas na wykonanie zadań.
- Zasady projektowania zadań.
- Arkusze obserwacji .
- Sprawdzenie zadań.
Elementy AC i DC – kwestie organizacyjne przed realizacją
- Przygotowanie , logistyka, organizacja.
- Podział odpowiedzialności w grupie asesorskiej.
- Odprawa asesorska.
- Informacje dla uczestników.
Elementy AC i DC– realizacja AC i DC
- Obserwowanie uczestników i rejestrowanie zachowań.
- Ocena zachowań uczestników.
- „Wash up” czyli dyskusja asesorów.
- Raporty z AC i DC.
Elementy AC i DC – zakończenie AC i DC
- Informacja zwrotna dla klienta. Informacja zwrotna dla uczestników - struktura informacji zwrotnej.
- Zasady udzielania feedbacku – jak efektywnie przekazywać informację zwrotną?
Informacje organizacyjne:
Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej lub on-line: 17-18.09, kolejna edycja 15-16.12
Koszt uczestnictwa: 1800 netto + 23 % VAT
Osoba kontaktowa: michalpiatkowski@readytojump.pl
Metody szkoleniowe:
Metodologia: zadania zespołowe, ćwiczenia w małych grupach, dyskusja, burza mózgów, mini-wykłady, analizy przypadków, ćwiczenia w parach
Doskonalone kompetencje:
Komunikacja/ Relacje z innymi/ Zręczność interpersonalna/ Asertywność/ Orientacja na wynik/ Krytyczne myślenie/ Myślenie analityczne/ Zarządzanie procesem