Zarządzanie konfliktem - trening umiejętności

Zarządzanie konfliktem - trening umiejętności

Formularz kontaktowy

Cele warsztatu:

  • Rozwijanie umiejętność radzenia sobie ze sporami interpersonalnymi w firmie.
  • Nauka rozpoznawania przyczyn i konsekwencji sytuacji konfliktowych oraz rodzajów konfliktów.
  • Doskonalenie sztuki dochodzenia do porozumienia jak najmniejszym kosztem dla obu stron.
  • Poznanie technik mediacyjnych.

Zakres merytoryczny:

  1. Czy konflikt się opłaca?
  2. Konstruktywna i destrukcyjna energia konfliktu.
  3. Konflikt jako narzędzie manipulacji.
  4. Konflikt inspirujący do zmiany.
  5. Źródła i mechanizmy konfliktów w firmie i ich rozpoznawanie.
  6. Rodzaje konfliktów, ich dynamika, konflikty negocjowane i „ślepe zaułki”.
  7. Metody stymulowania i ograniczania konfliktu, kierowanie konfliktem.
  8. Mediacje sytuacji konfliktowych – zasady, techniki.
  9. Specyfika konfliktu międzygrupowego w firmie.
  10. Komunikacja jako podstawa harmonijnej współpracy.
  11. Blokady w komunikowaniu się i zamiana ich na efektywne sposoby przepływu informacji.
  12. Znaczenie informacji zwrotnych.
  13. Osobowość a konflikt – indywidualny styl działania w sytuacji konfliktu – autodiagnoza.
  • Temperament
  • Asertywność
  • Inteligencja emocjonalna
  • Dojrzałość i dystans
  • Wpływ napięcia na jakość kontaktu.
  • Rozpoznawanie emocji i odczytywanie ich znaczenia.
  • Rozwijanie kompetencji w zakresie kontroli stresu i emocji.
  • Przekonania i stereotypy wywołujące lub wzmacniające konflikt.

Czas trwania: 2 dni

Doskonalone kompetencje:

Zarządzanie konfliktem/ Zarządzanie emocjami/ Asertywność/ Rozumienie innych - empatia/ Dbałość o zespół/ o podwładnych/ Rozwój własny/ Wzbudzanie zaufania/ Orientacja na wynik/ Komunikacja/ Docenianie różnorodności (diversity appeciation)/ Zręczność polityczna/ Relacje z innymi/ Negocjowanie/ Rozwiązywanie problemów/ Radzenie sobie z niepewnością/ w sytuacjach niejasnych/ Wywieranie wpływu

Metodologia:

  • Warsztat z wykorzystaniem aktywizujących metod dydaktycznych, takich jak: ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry symulacyjne, analizy przypadków, testy, kwestionariusze, videotrening, wykład ilustrowany połączony z dyskusją kierowaną.
  • Analiza przypadków prowadzona podczas pracy w grupach pozwoli na gruntowne zbadanie prezentowanych przez trenera treści w kontekście osobistych doświadczeń Uczestników zajęć.
  • Metody dydaktyczne wykorzystane w trakcie szkolenia zapewnią aktywność każdego Uczestnika zajęć.
  • Podczas warsztatu stosujemy narzędzie PPR („Personal Progress Roadmap”, które pozwala na monitorowanie wdrożenia wiedzy w praktyce zawodowej)

Różnorodność metod prowadzenia zajęć pozwala na wymianę doświadczeń oraz pomaga uporządkować Uczestnikom posiadaną wiedzę i zdobyte umiejętności. Wypracowane na szkoleniu reguły będą oni mogli zastosować w swojej pracy zawodowej.

 

Informacje organizacyjne:

Szkolenie biznesowe dostarczane zarówno w formie otwartej jak i zamkniętej, dedykowane zarówno pracownikom firm lokalnych i międzynarodowych jak i pracownikom instytucji oraz urzędów.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zarówno w większych miastach jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Gdańsk jak i w mniejszych miastach i miejscowościach.

Skontaktuj się z nami