Efektywna współpraca z Head Hunterem - Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
Współpraca z pracownikami Agencji Doradztwa Personalnego może być bardziej bądź mniej efektywna. Kandydat, który potrafi budować profesjonalne i długofalowe relacje z pewnością zwiększa swoje szanse na regularny kontakt z Headhunterami. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci być krok przed konkurencją:
- Headhunter pracuje dla klienta nie dla kandydata – nie szuka im pracy.
- Odpowiadaj na wiadomości – szanuj czas HH, a on odpłaci Ci się tym samym.
- Zadbaj by Twoje dokumenty były spójne, czytelne i profesjonalnie opisane.
- Informuj o zmianach w karierze – wysyłaj aktualizację CV, aktualizuj profil na GL/LinkedIn.
- Bądź przygotowany do rozmowy, tak jak do rozmowy z potencjalnym pracodawcą.
- Bądź szczery – nie ukrywaj faktów.
- Informuj o swoich decyzjach dotyczących procesu rekrutacyjnego.
- Zapytaj czy możesz coś dodać do swojego CV pod kątem oferowanego stanowiska/ poproś
o feedback (informacje zwrotną). - Jeśli zależy Ci na oferowanej pracy i wiesz, że HH poleci Twoją kandydaturę klientowi – napisz maila – podsumuj swoje doświadczenie w świetle oferowanego stanowiska.
- Przed rozmową telefoniczną zadbaj o komfort własny i Twojego rozmówcy.
- Jeśli Twoje plany uległy zmianie, poinformuj rozmówcę z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Zarządzaj relacjami - będziesz kilkakrotnie zmieniał pracę w swojej karierze.
Czego można zasadniczo oczekiwać po współpracy z HH?
- Bardziej szczegółowych informacji na temat stanowiska/odpowiedzialności/ struktury/ zadań/kultury organizacyjnej.
- Podpowiedzi w zakresie wynagrodzenia na danym stanowisku.
- Informowania o etapach procesu rekrutacyjnego.
- Informacji zwrotnej po „interview” z klientem.
Czasami też:
- Wskazówek dotyczących dokumentów aplikacyjnych w świetle danego procesu rekrutacyjnego .
- Wskazówek dotyczących przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej – „debriefing”.
- Wsparcia w negocjacjach wynagrodzenia z klientem.
- Informacji na temat tego jak plasuje się nasza kandydatura na tle innych kandydatów – pomysłu na to, jaki jest nasz „unique selling point” (to, co nas wyróżnia).
- Informacji o kluczowych kryteriach wyboru kandydata.
Na rynku polskim działa około 4000 Agencji Doradztwa Personalnego (większych bądź mniejszych, lokalnych czy międzynarodowych). Nie trać swojego cennego czasu. Przed kontaktem z HH sprawdź, w jakiego typu procesach się specjalizuje, czy prowadzi rekrutacje na stanowiska będące w kręgu Twoich zainteresowań.
Michał Piątkowski
Partner w Ready to Jump
Training & Recruitment Project Manager Big Fish Poland
https://pl.linkedin.com/in/mpiatkowskiwarsaw
Inne artykuły z serii Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
Jak dokonać wyboru spośród kilku ofert pracy? - Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
http://readytojump.pl/duplikat-jak-dokona%C4%87-wyboru-spo%C5%9Br%C3%B3d-kilku-ofert-pracy-c.html
4 etapy poszukiwania pracy jak jej skutecznie szukać i nie popaść w depresję - Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
Kultura organizacyjna, dlaczego warto ją poznać - Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
http://readytojump.pl/kultura-organizacyjna-dlaczego-warto-j%C4%85-pozna%C4%87-c.html
Krótka historia o efektywnym poszukiwaniu pracy - Efektywne poszukiwanie i zmiana pracy
http://readytojump.pl/kr%C3%B3tka-historia-o-efektywnym-poszukiwaniu-pracy-c.html