Przywództwo w świecie VUCA

Przywództwo w świecie VUCA

1. Świat VUCA jako wyzwanie dla menedżera - wprowadzenie

  • Czym jest świat VUCA?
  • Czy instytucje również funkcjonują w świecie VUCA?
  • Jakie kompetencje menedżerskie i pracownicze są niezbędne we współczesnej rzeczywistości?

2. Komunikacja jako warunek dobrej współpracy

  • komunikowanie z perspektywy różnych stylów poznawczych i typów osobowości
  • mechanizmy i błędy poznawcze w komunikacji
  • dbanie o przepływ informacji – kluczowe zadanie menedżera
  • proaktywność w komunikacji – czyli jak każdy pracownik powinien działać?

3. Konflikt czyli co?

  • koło konfliktu Christopher'a W. Moora – typologia konfliktów
  • współczesne podejście do konfliktu
  • wykorzystanie modeli koncepcji analizy transakcyjnej (AT) do zrozumienia konfliktu i poszukiwania ich skutecznego rozwiązania (analiza transakcji, czyli przebiegu i charakteru komunikacji, gry psychologiczne w organizacji, dyskontowanie problemów i ich konsekwencje)

4. Zarządzanie relacjami w zespole – wg koncepcji Analizy Transakcyjnej

  • model osobowości PAC (Rodzic - Dorosły - Dziecko)
  • analiza transakcji w zespole
  • rola menedżera w budowaniu transakcji Dorosły - Dorosły
  • egogram osobisty i zespołowy – czyli jak budować relacje oparte na szacunku i partnerstwie

5. Kontrola stresu w sytuacjach zawodowych

  • najczęstsze przyczyny stresu w pracy
  • zapobieganie sytuacjom stresującym
  • proste techniki uwalniania stresu

6. Praca na różnicy - motywowanie zespołów różnorodnych

  • praca z pokoleniem millenialsów (pokolenie Y)
  • praca w zespołach wielopokoleniowych
  • płeć mózgu w zarządzaniu – mity i rzeczywistość na temat różnic płci w pracy

Korzyści ze szkolenia:

  1. Rozwinięcie kompetencji menedżerskich w aspekcie komunikacji z jednostką i zespołem w sytuacjach spornych, trudnych
  2. Lepsze zrozumienie złożoności zachowań  w zespole
  3. Zapobieganie konfliktom i efektywne nimi zarządzanie
  4. Zrozumienie i zarządzanie emocjami w pracy

 

 

Metodyka:

Warsztat prowadzony technikami interaktywnymi

 

 

Czas szkolenie: 2 dni