Performance appraisal feedback – prowadzenie rozmów rozwojowych dla liderów
Cel szkolenia:
- Uściślenie wiedzy z zakresu celów ocen okresowych, jego znaczenia dla motywowania i podnoszenia efektywności pracy oraz kształtowania postawy rozwojowej.
- Uzbrojenie w narzędzia prowadzenia rozmów oceniających.
- Trening praktycznego wykorzystania technik oceny.
- Dostarczenie wiedzy na temat potencjalnych błędów oceny.
- Umocnienie w asertywnej postawie w sytuacji prowadzenia oceny i rozmowy rozwojowej.
- Wpływanie na zmianę postaw i zachowań pracowników.
- Umiejętność wykorzystania feedbacku w rozmowie.
- Praktyczne stosowanie technik rozmowy ukierunkowanej na rozwój.
Zakres merytoryczny:
- Wprowadzenie - system ocen okresowych w świetle polityki personalnej organizacji.
- Rozmowa oceniająca.
- Omówienie definicji, struktury i specyfiki rozmowy rozwojowej, jej charakterystyka (p.w. czym różni się od rozmowy oceniającej);
- Cele do osiągnięcia podczas rozmów: jak przygotować się do rozmowy, jak komunikować cele pracodawcy, jak udzielać informacji zwrotnej, jak motywować pracownika do stawiania celów i planowania konkretnych działań rozwojowych?
- Trening rozmów rozwojowych:
- rozmowa prowadzona za pomocą pytań o charakterze coachingowym,
- rozmowa na bazie informacji zwrotnej — praca na wybranym realnym case study,
- rozmowa nt. celów zawodowych i rozwojowych – praca w oparciu o własne case study lub przygotowane scenariusze
- Najczęstsze błędy oceny i jak ich unikać?
- Komunikacja w procesie oceniania. Najczęściej popełniane błędy w procesie oceniania.
- Asertywne modelowanie postaw i zachowań pracowników wobec ocen.
Czas trwania: 2 dni
Metodologia: zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują ćwiczenia zespołowe i indywidualne, analizy przypadków, symulacje, mini wykłady połączone z dyskusją, testy i kwestionariusze auto diagnostyczne oraz technikę „burzy mózgów”. Indywidualna informacja zwrotna o ćwiczeniach – praca metodą „reflecting team”, polegającą na wzajemnym udzielaniu informacji zwrotnych przez uczestników warsztatu wspartym o obserwacje trenerów.
Doskonalone kompetencje:
Współpraca | Wzbudzanie zaufania | Budowanie efektywnych zespołów |
Docenianie różnorodności | Odwaga menedżerska | Komunikacja |
Zarządzanie konfliktem | Zręczność interpersonalna | Asertywność |
Dbałość o zespół/ o podwładnych | Zarządzanie konfliktem | Rozwiązywanie problemów |